Klauzula informacyjna o przetwarzaniu Państwa danych osobowych
Zgodnie z wymogami art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych – RODO), informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych, jak i danych małoletnich podopiecznych, jest Placówka Medyczna JKmed s.c. z siedzibą w Wejherowie, ul. O. Szczukowskiej 7, zwana dalej Administratorem Danych. Administrator Danych prowadzi operacje przetwarzania Państwa danych osobowych oraz danych małoletnich podopiecznych w zakresie świadczenia usług medycznych i zapewnienia prawidłowej opieki zdrowotnej. Adres kontaktowy e-mail: jkmed@jkmed.pl, tel. +48 58 572 55 00.
2. Administrator Danych, zgodnie z art. 37 RODO, wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym możecie się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych, a także korzystania z przysługujących Państwu praw związanych z ich przetwarzaniem. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych Placówki Medycznej JKmed s.c. z siedzibą w Wejherowie; e-mail: ochronadanych@jkmed.pl.
3. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, lecz konieczne do rozpatrzenia skargi na usługi medyczne, a ich podanie jest wymagane przepisami prawa. W razie odmowy podania danych osobowych, informujemy, że nie będzie możliwości rozpatrzenia skargi na udzielone usługi medyczne przez Placówkę. W celu przyspieszenia kontaktu personelu medycznego sugerujemy również podanie danych kontaktowych (nr telefonu i adresu e-mail), co znacznie przyspieszy kontakt i ewentualne przekazanie dokumentacji.
4. Administrator Danych przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu:
• prowadzenia dokumentacji medycznej zgodnie z art. 23 i nast. ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r., poz. 1318) – w celu świadczenia Pani/Panu świadczeń zdrowotnych, dokumentowania Pani/Pana stanu zdrowia (art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO);
• w razie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych – na podstawie art. 2, 12 i art. 49 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r., poz. 1938), a także na podstawie wskazanych tam przepisów szczególnych – w celu weryfikacji Pani/Pana uprawnień do uzyskania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz w celu rozliczenia tychże świadczeń z Narodowym Funduszem Zdrowia w związku z umową zawartą przez Administratora z NFZ (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
• w celu dochodzenia przez Państwa lub Administratora roszczeń w związku z udzielonymi Pani/Panu świadczeniami zdrowotnymi w ramach uzasadnionego interesu Administratora Danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz danych małoletnich podopiecznych w celu świadczenia usług medycznych są niżej wymienione przepisy prawa:
• Art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., zwanego RODO;
• Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. 2015 poz. 2069 ze zm.).
1. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być niżej wymienione podmioty:
Narodowy Fundusz Zdrowia – w razie, gdy świadczenia zdrowotne są udzielane i finansowane ze środków publicznych;
laboratoria analityczne, podmioty diagnostyczne i medyczne wykonujące świadczenia na zlecenie Administratora;
osoby i podmioty, o których mowa w art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r., poz. 1318);
dostawcy oprogramowania IT służącego do rozliczeń usług medycznych przez Administratora Danych, z zachowaniem przepisów RODO;
inni dostawcy usług IT, firmy kurierskie i pocztowe, dostawcy usług prawnych i doradczych współpracujący z Administratorem Danych na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, z zachowaniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa udostępnianych danych;
podmioty publiczne, w tym organy administracji, sądy, organy ścigania w zakresie wykonywania przez nie obowiązków i zadań publicznych.
2. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z przepisami w tym zakresie przez okres minimum 6 lat od momentu udzielenia świadczenia medycznego, którego dotyczyła skarga.
4. Posiada Pani/Pan prawo do:
• dostępu do swoich danych osobowych, ich uzupełniania, uaktualniania oraz żądania sprostowania w razie stwierdzenia, że dane te są niekompletne, nieaktualne lub nieprawdziwe;
• przenoszenia danych;
• żądania ograniczenia przetwarzania w przypadku stwierdzenia, że dane te są przetwarzane, przechowywane i udostępniane innym podmiotom niezgodnie z obowiązującym prawem lub pozyskane z naruszeniem prawa;
• wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.
W przypadku stwierdzenia uchybień w zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, potwierdzonych dowodami, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie.
Administrator, w oparciu o Pani/Pana dane osobowe lub dane małoletnich podopiecznych, nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany. Dane te nie będą również przetwarzane i wykorzystywane do profilowania.