Co znajdziesz na tej zakładce?
kliknij, aby przejść do wybranej sekcji
1Polityka jakości i bezpieczeństwa informacji
Priorytetowym celem JKMED jest stałe spełnianie wymagań najbardziej wymagających Pacjentów poprzez osiągnięcie i utrzymanie wysokiego poziomu jakości usług medycznych z gwarancją zachowania pełnego bezpieczeństwa przetwarzanych informacji.
Zadaniem placówki jest świadczenie usług medycznych w zakresie udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej – Ambulatoryjna Opieka Specjalistyczna: świadczenia w zakresie chirurgii ogólnej, świadczenia zabiegowe w zakresie chirurgii ogólnej – zakres skojarzony, świadczenia w zakresie w ortopedii i traumatologii narządu ruchu, świadczenia zabiegowe w zakresie w ortopedii i traumatologii narządu ruchu-– zakres skojarzony. Podstawowa Opieka Zdrowotna – świadczenia lekarza POZ, świadczenia pielęgniarki POZ.
Naszym Pacjentom pragniemy zapewnić odpowiednie zabezpieczenie przed nieuprawnionym dostępem, naruszeniem integralności lub zniszczeniem aktywów związanych z przechowywaniem i przetwarzaniem informacji.
Utrzymanie odpowiedniej jakości świadczonych usług oraz problematyka ochrony informacji odgrywa istotną rolę w świadomości Właścicieli, dlatego też zajmuje ważne miejsce wśród zadań realizowanych przez firmę i leży w kompetencjach osób w niej zatrudnionych.
JKMED zapewnia bezpieczeństwo informacji poprzez:
- stałe zarządzanie ryzykiem, na które składa się:
- klasyfikacja zasobów i ich wartości,
- identyfikacja stopnia zagrożeń i ich następstw przy uwzględnieniu kryteriów takich jak skutki utraty informacji, miejsce występowania,
- określanie działań zabezpieczających zasoby,
- zarządzanie zmianami, na które składa się analiza wpływu zmian na poziom bezpieczeństwa oraz zapewnienie pełnej koordynacji podczas wprowadzania zmian,
- zarządzanie ciągłością organizacji poprzez określanie i wdrażanie instrukcji i procedur awaryjnych.
Nasze cele realizujemy poprzez:
- indywidualne i rzetelne podejście do Pacjenta i zdobycie jego trwałego zaufania,
- dostarczanie usług medycznych zaspokajających w najszerszym stopniu potrzeby Pacjentów,
- uwzględnianie kontekstu firmy przy planowaniu działań operacyjnych,
- ścisłą kontrolę świadczonych usług na każdym etapie, z wykorzystaniem nowoczesnych metod badań, pomiarów i przesyłania informacji,
- stałe podnoszenie poziomu wyposażenia i stanu zaplecza technicznego,
- systematyczne szkolenie personelu,
- podnoszenie kwalifikacji zawodowych w celu zwiększenia jakości wykonywanej pracy
i bezpieczeństwa informacji, - optymalizację kosztów oraz wzrost efektywności ekonomicznej,
- ochronę systemów przetwarzania informacji przed nieuprawnionym dostępem lub zniszczeniem,
- określenie i nadzór nad ryzykami i szansami dla realizowanych procesów i bezpieczeństwa informacji,
- ugruntowanie przekonania, że odpowiedzialność za jakość świadczonych usług oraz ochrona informacji jest podstawowym obowiązkiem każdego pracownika,
- ciągłe doskonalenie usług oraz skuteczności Systemów Zarządzania,
- spełnienie mających zastosowanie wymagań prawnych, regulacyjnych i innych.
Gwarancją osiągnięcia założonych celów jest świadomość Właścicieli oraz pracowników firmy o konieczności stałego doskonalenia wszystkich procesów ukierunkowanych na uzyskanie satysfakcji naszych Pacjentów oraz bezpieczeństwo informacji, wynikającej z zaspokojenia ich potrzeb oraz spełniania wymagań norm PN–EN ISO 9001:2015 i PN-EN ISO/IEC 27001:2022.
Tak opisaną i wdrożoną Politykę wraz z pracownikami będę promować i stosować z należytą starannością, dbając o jej aktualność.
01.08.2024 r. Grażyna Rybakowska
2Uprawnienia pacjentów
Zasady zapisów na porady i wizyty, z uwzględnieniem świadczeń udzielonych w warunkach domowych:
- Na wizytę do lekarza zapisy są prowadzone w godzinach pracy rejestracji
- Zapisy odbywają się osobiście, telefonicznie lub przez osoby trzecie pod nr tel 58 572 55 00 lub [email protected]
- Pacjent jest obowiązany podać kod skierowania podczas rejestracji.
- W przypadku rezygnacji pacjenta z oczekiwania na wyznaczony termin realizacji świadczenia skierowanie zostaje wycofane.
- W przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, które uniemożliwią realizację świadczenia w terminie ustalonym, pacjent jest informowany o zmianie terminu – w każdy dostępny sposób.
- W uzasadnionych klinicznie przypadkach udzielane są porady specjalistyczne w domu pacjenta.
- Świadczenia w poradniach specjalistycznych zakontraktowanych przez NFZ w ramach ambulatoryjnej opieki specjalistycznej (AOS) udzielane są na podstawie skierowania od lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) lub innego lekarza ubezpieczenia zdrowotnego udzielającego świadczeń w ramach umowy z NFZ. Skierowanie nie jest wymagane do: ginekologa i położnika, dentysty, wenerologa, onkologa, psychiatry
Zasady zapisów na listę oczekujących:
Pacjenci zapisywani są w kolejności zgłoszeń, jeśli świadczenie nie może być udzielone w dniu zgłoszenia, pacjent jest umieszczony jest na liście oczekujących.
Wpisując na listę oczekujących, świadczeniodawca ma obowiązek odnotować m.in. dane pacjenta: imię i nazwisko, numer PESEL, miejsce zamieszkania, numer telefonu, a także rozpoznanie lub powód przyjęcia i planowany termin udzielenia świadczenia.
Świadczeniodawca umieszczając pacjenta na liście oczekujących kieruje się kryteriami medycznymi, tj. stanem zdrowia, rokowaniem co do dalszego przebiegu choroby, zagrożeniem wystąpienia, utrwalenia lub pogłębienia niepełnosprawności. Tym samym, kwalifikuje świadczeniobiorcę, do kategorii medycznej:
- przypadek pilny - jeżeli istnieje konieczność pilnego udzielenia świadczenia ze względu na dynamikę procesu chorobowego i możliwość szybkiego pogorszenia się stanu zdrowia lub znaczącego zmniejszenia szans na powrót do zdrowia. Decyzja o podjęciu tego leczenia, jego zakresie i również ustalenie konieczności udzielenia świadczenia w trybie pilnym należy do lekarza, który ma przejąć opiekę nad chorym
- przypadek nagły – tzw. stan nagłego zagrożenia zdrowotnego, którego bezpośrednim następstwem może być poważne uszkodzenie funkcji organizmu lub uszkodzenie ciała lub utrata życia, wymagający podjęcia natychmiastowych medycznych czynności ratunkowych i leczenia. Świadczenia są udzielane niezwłocznie, bez wymaganego skierowania.
- przypadek stabilny - w przypadku innym niż stan nagły i stan pilny, który nie wymaga nagłej interwencji
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
Uprawnienia do udzielania świadczeń opieki zdrowotnej poza kolejnością posiadają następujące osoby:
- świadczeniobiorcy posiadający tytuł „Zasłużonego Honorowego Dawcy Krwi”,
- świadczeniobiorcy posiadający tytuł „Zasłużonego Dawcy Przeszczepu”,
- inwalidzi wojenni i wojskowi,
- kombatanci,
- kobiety w ciąży,
- świadczeniobiorcy do 18 roku życia, u których stwierdzono ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, na podstawie zaświadczenia lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub lekarza ubezpieczenia zdrowotnego, posiadającego specjalizację II stopnia lub tytuł specjalisty w dziedzinie: położnictwa i ginekologii, perinatologii, neonatologii lub pediatrii.
- cywilne niewidome ofiary działań wojennych;
- działacze opozycji antykomunistycznej i osoby represjonowane z powodów politycznych;
- osoby deportowane do pracy przymusowej;
- uprawnieni żołnierze lub pracownicy, których ustalony procentowy uszczerbek na zdrowiu wynosi co najmniej 30%;
- weterani poszkodowani, których ustalony procentowy uszczerbek na zdrowiu wynosi co najmniej 30%;
- żołnierze zawodowi, o których mowa w art. 287 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny, w przypadku korzystania ze świadczeń w podmiotach leczniczych, dla których podmiotem tworzącym jest MON, oraz przez niego nadzorowanych;
- żołnierze pełniący terytorialną służbę wojskową, o których mowa w art. 325 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny, w przypadku korzystania ze świadczeń udzielanych w podmiotach leczniczych, dla których podmiotem tworzącym jest MON, oraz przez niego nadzorowanych.
- osoby, które legitymują się zaświadczeniem, o którym mowa w art. 67zb ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, przez okres wskazany w tym zaświadczeniu, nie dłużej niż 5 lat od dnia wydania zaświadczenia (dotyczy osób, którym przyznano świadczenie kompensacyjne z tytułu szkód wynikających ze zdarzeń medycznych
- dawcy krwi, którzy oddali co najmniej 3 donacje krwi lub jej składników, w tym osocza po chorobie COVID-19 – na podstawie zaświadczenia, w czasie stanu zagrożenia epidemiologicznego lub stanu epidemii, czyli od 14 marca 2020 r.
Świadczenie poza kolejnością ma być udzielone w miarę możliwości w dniu zgłoszenia, jednak nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od daty zgłoszenia.
Wykaz podwykonawców:
Szpital Specjalistyczny im. F. Ceynowy w Wejherowie
ul. dr. A. Jagalskiego 10 w Wejherowie
Usługi z zakresu diagnostyki laboratoryjnej, mikrobiologicznej, obrazowej.
Informację o godzinach i adresach przyjęć można uzyskać klikając w poniższy link:
http://www.szpital.wejherowo.pl/diagnostyka
Affidea
Usługi z zakresu MRI, TK, PET, scyntygrafia
Informację o godzinach i adresach przyjęć można uzyskać klikając w poniższy link:
https://www.affidea.pl/nasze-o%C5%9Brodki/
W sprawie skarg i wniosków:
- Kierownik Placówki Medycznej
- Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:
800 - 190 – 590 (z tel. stacjonarnych i komórkowych)
czynna pn. - pt. w godz. 9.00 – 21.00
- Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Wydział Spraw Świadczeniobiorców - Dział Skarg i Wniosków w godz. 8:00-15:45
(58) 32-18-626, (58) 32-18-635
3Regulamin teleporad
Podstawowe pojęcia:
Teleporada- porada medyczna, która udzielana jest przez osobę wykonująca zawód medyczny za pośrednictwem połączenia telefonicznego w rozumieniu artykułu 3 ustęp 1 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dziennik Ustaw 2011 nr 112 pozycja 654 ze zmianami) oraz Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 roku w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (Dziennik Ustaw 2020 pozycja 1395).
Uprawniony personel - osoba uprawniona do udzielania teleporady, która wykonuje pracę na rzecz JKmed s.c., w szczególności lekarz podstawowej opieki zdrowotnej, pielęgniarka, położna, lekarz ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, psycholog, psychiatra, legitymujący się nabyciem fachowych kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonym zakresie lub w określonej dziedzinie medycyny
Pacjent- Świadczeniobiorca, osoba, która będzie korzystać z teleporady lub opiekun prawny w przypadku pacjentów małoletnich.
Zasady udzielania teleporady:
- Teleporada jest równoprawnym świadczeniem zdrowotnym do porady udzielanej w sposób tradycyjny
- Teleporada jest udzielana w zakresie oferowanych świadczeń leczniczych i zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej.
- Do udzielania teleporady może być wykorzystywany telefon lub inne urządzenia elektroniczne z opcją rozmowy w trybie wideo, które korzysta z dedykowanych aplikacji do komunikacji z możliwością transmisji dźwięku i obrazu.
- Z teleporady mogą korzystać pacjenci, którzy złożyli deklarację w JKmed s.c. lub korzystają ze stałej opieki specjalistycznej.
- Uprawniony personel udziela teleporady w godzinach pracy JKmed s.c., po wcześniejszej rejestracji Pacjenta poprzez numer telefonu: 58 572 55 00 mailowo [email protected] lub osobiście lub uprawnione osoby trzecie.
- Uprawniony personel w wyznaczonym terminie skontaktuje się z Pacjentem za pośrednictwem telefonu lub innego urządzenia elektronicznego.
- Jeżeli w trakcie udzielania teleporady uprawniony personel uzna, że z uwagi na ustalony stan zdrowia pacjenta, konieczne jest wykonanie badania osobistego lub przeprowadzenie przez pacjenta dodatkowych badań diagnostycznych, pacjentowi wyznaczany jest termin osobistej wizyty w podmiocie leczniczym. Okoliczność ta ustalana jest w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym
Przed udzieleniem teleporady Uprawniony Personel identyfikuje Pacjenta na podstawie otrzymanych danych od Pacjenta lub osoby rejestrującej Pacjenta. Weryfikacja następuje poprzez następujące dane:
- imię i nazwisko Pacjenta,
- numer PESEL Pacjenta lub jego datę urodzenia,
- numer telefonu komórkowego Pacjenta znajdujący się w karcie pacjenta,
- imię i nazwisko osoby upoważnionej do dostępu do dokumentacji medycznej
Przed rozpoczęciem teleporady Pacjent może wysłać wyniki badań, które chce skonsultować z Uprawnionym personelem lub które są niezbędne do przeprowadzenia teleporady. Plik z dokumentacją zabezpieczony hasłem należy przesłać e-mailem na wskazany adres mailowy danej poradni. W tytule maila powinny być umieszczone dane identyfikacyjne pacjenta. Wymaganym formatem pliku jest JPG lub PDF. Przesłane zdjęcia lub dokumenty pozostają w dokumentacji medycznej pacjenta.
Uprawniony personel udziela teleporady w warunkach, które gwarantują, że osoba postronna nie usłyszy konwersacji.
Pacjent powinien zadbać o dyskrecję rozmowy z Uprawnionym personelem, a także zadbać o posiadanie uprawnień do świadczeń (eWUŚ) i przestrzeganie terminów zapisanych wizyt.
Zakres udzielanej teleporady:
- udzielanie porady medycznej,
- interpretacja wyników badań dostępnych w dokumentacji medycznej,
- udzielanie informacji na temat przyjmowania leków,
- wykorzystywanie i nadzorowanie badań diagnostycznych wykonywanych samodzielnie przez Pacjenta urządzeniem telemedycznym będącym wyrobem medycznym, w przypadku poradni, które prowadzą tego typu badania diagnostyczne,
- wystawianie skierowań na badania i konsultacje,
- wystawianie E-recepty i E-zwolnienia.
Rezygnacja / odwołanie teleporady:
- Uprawniony personel dokona co najmniej 2 próby połączenia się z Pacjentem w czasie nie krótszym niż 5 minut w celu udzielenia teleporady.
- W sytuacji problemów technicznych lub zerwania połączenia podczas teleporady Pacjent powinien poczekać na ponowne połączenie z Uprawnionym personelem. W czasie oczekiwania na połączenie Pacjent nie powinien wykonywać w tym czasie innych połączeń, aby zostawić wolną linię do kontaktu.
- W przypadku wystąpienia problemów technicznych będących po stronie Pacjenta jest on zobowiązany do ich niezwłocznego zgłoszenia mailowo lub telefonicznie.
- JKmed s.c. nie ponosi odpowiedzialności za usterki techniczne, uniemożliwiające nawiązanie lub kontynuowanie połączenia, które nie są po stronie przychodni.
Postanowienia końcowe:
- Jeśli połączenie z Uprawnionym personelem nie jest możliwe, jest utrudnione lub trwa zbyt długo, a stan zdrowia lub samopoczucie Pacjenta pogarsza się, Pacjent powinien niezwłocznie zasięgnąć pomocy w placówce ochrony zdrowia.
- W przypadku gwałtownego pogorszenia się stanu zdrowia lub samopoczucia, Pacjent powinien niezwłocznie skontaktować się z numerem alarmowym 112 w celu wezwania pogotowia ratunkowego lub udać się do najbliższej placówki ochrony zdrowia.
- Pacjent zobowiązuje się ujawnić Uprawnionemu personelowi wszelkie informacje i okoliczności, które mogą mieć znaczenie dla udzielania teleporady, w szczególności kopie dokumentacji medycznej oraz wyniki badań, które mogą być konieczne do udzielenia świadczenia.
- Pacjent zobowiązuje się ujawnić Uprawnionemu personelowi wszelkie informacje i okoliczności, które mogą mieć wpływ na udzielaną teleporadę.
- Pacjent jest zobowiązany do podawania informacji prawdziwych. Przychodnia nie ponosi odpowiedzialności za treść informacji podawanej przez Pacjenta podczas teleporady.