Centrum Medyczne JKmed istnieje od 2001 roku. Do tej pory objęliśmy opieką kilkaset tysięcy pacjentów z Wejherowa, Redy, Rumi, Gdyni oraz Luzina i okolic. Od początku istnienia naszym celem jest świadczenie wysokiej jakości usług medycznych zarówno prywatnych jak i finansowanych przez NFZ.
Współpracujemy z ubezpieczycielami takimi jak: PZU, Polmed, Luxmed, Świat Zdrowia(dawny Unimedi), Enelmed, Compensa, Allianz, JP Medica, Signal Iduna, Medicover, HMS Assistance.
Na terenie naszych Centrów Medycznych znajdują się gabinety badania słuchu Audika realizujące kontrakt z NFZ.
Świadczymy usługi medyczne z zakresu:
- Ortopedii (kontrakt z NFZ)
- Neurologii
- Reumatologii
- Kardiologii
- Proktologii
- Laryngologii
- Lekarze Rodzinni (kontrakt z NFZ)
- Pediatrzy (kontrakt z NFZ)
- Interniści (kontrakt z NFZ)
- wykonując badania w 1 dzień w 1 miejscu, włącznie z badaniami psychologicznymi
- RTG
- USG / USG Doppler
- Echo Serca
- EKG, Holter EKG, Holter Ciśnieniowy
- Spirometrię
CSR
W czerwcu 2014 roku spółka JKmed jako jedna z 9 przedsiębiorstw w województwie pomorskim otrzymała wsparcie w postaci bezzwrotnej pomocy finansowej od Państwa Szwajcarskiego.
Fundusze otrzymano w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, który ma na celu poprawę konkurencyjności regionów poprzez wdrożenie rozwiązań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu CSR (skrót od ang. corporate social responsibility). CSR to strategia działania przedsiębiorstwa w której uwzględnia się interesy społeczeństwa, środowiska, pracowników a także wszelkich grup interesariuszy czyli np. współpracujących firm, dostawców, podwykonawców itp. i realizuje je w sposób etyczny.
Dzięki uzyskanym funduszom spółka JKmed wraz z Agencją Rozwoju Pomorza stworzyła projekt, którego celem było wdrożenie takich zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa aby stworzyć społecznie odpowiedzialną placówkę medyczną. Na realizację projektu spółka JKmed otrzymała wsparcie w wysokości 26354,50 CHF Efekty wprowadzonych zmian zgodnie z założeniami projektu będą utrzymywane co najmniej do 2021 roku.
Tytuł projektu i CEL GŁÓWNY:
JKmed – społecznie odpowiedzialna placówka medyczna dzięki opracowaniu i wdrożeniu strategii CSR. Projekt obejmował realizację działań w trzech obszarach tematycznych : środowiska naturalnego, relacji z personelem zaangażowania społecznego.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- Zmniejszenie wpływu przedsiębiorstwa na środowisko poprzez redukcję zużycia materiałów biurowych dzięki wdrożeniu elektronicznego obiegu dokumentów oraz redukcję energii elektrycznej
- Wypromowanie zasad ochrony środowiska poprzez wprowadzenie proekologicznych założeń w firmie typu : segregacja śmieci, drukowanie po obu stronach, dojazd do pracy rowerem
- Poprawa satysfakcji oraz komfortu pracy pracowników, zwiększenie ich zaangażowania poprzez wdrożenie założeń Kodeksu Etyki, zastosowanie programu badania potrzeb szkoleniowych oraz nowoczesnych metod komunikacji z pacjentem
- Zwiększenie satysfakcji pacjentów w zakresie obsługi klienta oraz poprawa relacji z kontrahentami dzięki usprawnieniu komunikacji a także wewnątrz przedsiębiorstwa dzięki wdrożeniu rozwiązań umożliwiających wewnętrzny obieg informacji
- Rozwój społeczności lokalnej poprzez zwiększenie wiedzy i świadomości interesariuszy firmy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu 6. Podniesienie świadomości na temat profilaktyki chorób podologicznych dzięki kampanii informacyjno-promocyjnej i wdrożeniu programu bezpłatnych badań profilaktycznych w zakresie podologii
Realizacja powyższych celów to również realizacja takich polityk horyzontalnych jak: zrównoważony rozwój, społeczeństwo informacyjne, rozwój lokalny i zatrudnienie.
Realizacja działań zawartych w projekcie trwała od 1 lipca 2014 roku do 28 lutego 2015.
Praca nad projektem została podzielona na 6 grup działań obejmujących różne obszary, w zakresie których zrealizowaliśmy:DZIAŁANIE 1 – Opracowanie strategii CSR
- Opracowaliśmy strategię CSR w trzech obszarach w oparciu o ISO 26000
DZIAŁANIE 2 – Środowisko naturalne
- Przeprowadziliśmy audyt posiadanego sprzętu pod kątem oszczędności energii elektrycznej oraz audyt IT
- Zakupiliśmy energooszczędny sprzęt komputerowy
- Zakupiliśmy energooszczędne urządzenia biurowe
- Wprowadziliśmy kosze do recyklingu wraz z oznaczeniami
- Utworzyliśmy parking dla rowerów
- Wprowadziliśmy podpis elektroniczny
DZIAŁANIE 3 – Relacje z personelem przedsiębiorstwa
- Wprowadziliśmy elektroniczny system zarządzania kolejką w rejestracji i na poczekalni
- Wprowadziliśmy e-rejestrację
- Zainstalowaliśmy w przychodni Infomat
- Opracowaliśmy Kodeks etyki naszej firmy
- Przeprowadziliśmy audyt potrzeb szkoleniowych w naszej firmie
DZIAŁANIE 4 – Zaangażowanie społeczne
- Zakupiliśmy specjalistyczny sprzęt medyczny – podoskop
DZIAŁANIE 5 – Komunikacja społeczna
- Wprowadziliśmy mobilny system prezentacji
- Wypełniliśmy Infomat wartościowymi treściami i merytorycznymi materiałami
- Zmodernizowaliśmy stronę www i wzbogaciliśmy ją o nowe treści
- Zaprojektowaliśmy działanie systemu zarządzania kolejką
- Zaprojektowaliśmy działanie wewnętrznego systemu informacyjnego w naszej przychodni – Intranetu
- Stworzyliśmy materiały edukacyjne
DZIAŁANIE 6 – System raportowania CSR
- Opracowaliśmy system raportowania społecznego efektów CSR, który będziemy raportować co dwa lata
Certyfikat ISO
Miło nam poinformować, iż wysoka jakość naszych usług została potwierdzona certyfikatem ISO 9001:2015 w zakresie świadczenia specjalistycznych usług medycznych ortopedii i traumatologii narządu ruchu, chirurgii ogólnej oraz diagnostyki obrazowej.
ISO 9001 to międzynarodowa norma, rozpoznawalna na całym świecie, określająca wymagania, które powinien spełniać system zarządzania jakością w organizacji. Ukierunkowana jest ona na zrozumienie i spełnienie wymagań klienta, a więc określonych potrzeb względem wyrobów danej organizacji, przyjęcie podejścia procesowego, dostarczanie wyników skuteczności procesów oraz ich ciągłe doskonalenie, w oparciu o obiektywne pomiary.
ISO 27001:2013 to międzynarodowa norma standaryzująca systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji (SZBI) w przedsiębiorstwie, która skupia się na takich obszarach jak polityka bezpieczeństwa, organizacja bezpieczeństwa informacji, zarządzanie incydentami związanymi z bezpieczeństwem informacji, bezpieczeństwo zasobów ludzkich i inne.
Priorytetowym celem JKMED jest stałe spełnianie wymagań najbardziej wymagających Pacjentów poprzez osiągnięcie i utrzymanie wysokiego poziomu jakości usług medycznych z gwarancją zachowania pełnego bezpieczeństwa przetwarzanych informacji.
Zadaniem placówki jest świadczenie usług medycznych w zakresie udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej – Ambulatoryjna Opieka Specjalistyczna: świadczenia w zakresie chirurgii ogólnej, świadczenia zabiegowe w zakresie chirurgii ogólnej – zakres skojarzony, świadczenia w zakresie w ortopedii i traumatologii narządu ruchu, świadczenia zabiegowe w zakresie w ortopedii i traumatologii narządu ruchu-– zakres skojarzony. Podstawowa Opieka Zdrowotna – świadczenia lekarza POZ, świadczenia pielęgniarki POZ.
Naszym Pacjentom pragniemy zapewnić odpowiednie zabezpieczenie przed nieuprawnionym dostępem, naruszeniem integralności lub zniszczeniem aktywów związanych z przechowywaniem i przetwarzaniem informacji.
Utrzymanie odpowiedniej jakości świadczonych usług oraz problematyka ochrony informacji odgrywa istotną rolę w świadomości Właścicieli, dlatego też zajmuje ważne miejsce wśród zadań realizowanych przez firmę i leży w kompetencjach osób w niej zatrudnionych.
JKMED zapewnia bezpieczeństwo informacji poprzez:
- stałe zarządzanie ryzykiem, na które składa się:
- klasyfikacja zasobów i ich wartości,
- identyfikacja stopnia zagrożeń i ich następstw przy uwzględnieniu kryteriów takich jak skutki utraty informacji, miejsce występowania,
- określanie działań zabezpieczających zasoby,
- zarządzanie zmianami, na które składa się analiza wpływu zmian na poziom bezpieczeństwa oraz zapewnienie pełnej koordynacji podczas wprowadzania zmian,
- zarządzanie ciągłością organizacji poprzez określanie i wdrażanie instrukcji i procedur awaryjnych.
Nasze cele realizujemy poprzez:
- indywidualne i rzetelne podejście do Pacjenta i zdobycie jego trwałego zaufania,
- dostarczanie usług medycznych zaspokajających w najszerszym stopniu potrzeby Pacjentów,
- uwzględnianie kontekstu firmy przy planowaniu działań operacyjnych,
- ścisłą kontrolę świadczonych usług na każdym etapie, z wykorzystaniem nowoczesnych metod badań, pomiarów i przesyłania informacji,
- stałe podnoszenie poziomu wyposażenia i stanu zaplecza technicznego,
- systematyczne szkolenie personelu,
- podnoszenie kwalifikacji zawodowych w celu zwiększenia jakości wykonywanej pracy i bezpieczeństwa informacji,
- optymalizację kosztów oraz wzrost efektywności ekonomicznej,
- ochronę systemów przetwarzania informacji przed nieuprawnionym dostępem lub zniszczeniem,
- określenie i nadzór nad ryzykami i szansami dla realizowanych procesów i bezpieczeństwa informacji,
- ugruntowanie przekonania, że odpowiedzialność za jakość świadczonych usług oraz ochrona informacji jest podstawowym obowiązkiem każdego pracownika,
- ciągłe doskonalenie usług oraz skuteczności Systemów Zarządzania,
- spełnienie mających zastosowanie wymagań prawnych, regulacyjnych i innych.
Gwarancją osiągnięcia założonych celów jest świadomość Właścicieli oraz pracowników firmy o konieczności stałego doskonalenia wszystkich procesów ukierunkowanych na uzyskanie satysfakcji naszych Pacjentów oraz bezpieczeństwo informacji, wynikającej z zaspokojenia ich potrzeb oraz spełniania wymagań norm PN–EN ISO 9001:2015 i PN-EN ISO/IEC 27001:2017.
Tak opisaną i wdrożoną Politykę wraz z pracownikami będę promować i stosować z należytą starannością, dbając o jej aktualność.